- Ga naar profiel
Nikita 18 uur geleden #
Dat van die verkeerde post (foutlopers genoemd) heeft momenteel twee oorzaken:
1) Er is een nieuwe sorteermachine in gebruik genomen met de nodige kinderziektes
2) Bezorgers krijgen steeds minder tijd om de post daadwerkelijk te bezorgen. Dus die kijken alleen naar het huisnummer. Dan kan het ook nog voorkomen dat die foutlopers tussen de juiste post zit gesandwiched, dus dan is de eerste en de laatste het juiste adres en de rest is jammer dan.
Uiteindelijk kan het zo maar gebeuren dat er maar 1x in de week dit soort losse post bezorgd zal worden. Als het aan PostNL ligt zouden ze waarschijnlijk al geen 5 dagen in de week meer willen bezorgen, maar meer naar een dag of 2 – 3. Alleen is dat wettelijk op dit moment niet toegestaan.
—
Overigens: niet alle bezorgers zijn ZZP’ers. Bij de pakketten zijn er wel veel (de witte busjes), maar bij de briefpost zijn ze allemaal in dienst. De meeste tijdelijk (twee jaar, daarna eruit dankzij de Wet-werkloos-en-onderzekerheid van Asscher) plus nog de enkele Postbode van weleer.
‘PostNL’ is tegenwoordig alleen maar een holding met een aantal losse BV’s eronder. Zo kunnen ze de kosten waarschijnlijk binnen een bepaalde tak houden en daar saneren. Je hebt Sorteren (daar valt volgens mij ook het legen van de brievenbussen onder), Bezorgen, Autobedrijf (die rijden de post van de sorteercentra naar de distributieposten) en Pakketten (het enige onderdeel waar groei in zit, dankzij alle webwinkels).
Leave a Comment
You must be logged in to post a comment.